Etykiety

sobota, 30 grudnia 2017

Ostatnio przeczytane, część 2

Dzisiaj dalszy ciąg ostatnio przeczytanych przeze mnie pozycji książkowych. Zachęcam do zapoznania się z nimi!

1. O mężczyźnie Lew-Starowicz

Zbigniew Lew – Starowicz, jego chyba przedstawiać nie trzeba. Profesor nauk medycznych, psychiatra, a zarazem ekspert w dziedzinie seksuologii. Treści poruszane przez niego w książce dotyczą, jak każdy może się domyślić, mężczyzn, a mianowicie ich problemów – tych mniej i bardziej wstydliwych, cech, które często, nam, kobietom, niesamowicie działają na nerwy, a w książce profesor w zgrabny sposób tłumaczy od podstaw przyczyny niektórych tych zachowań. W pozycji tej porusza tematy niewygodne dla przeciętnego mężczyzny, po to, aby nam kobietom, ułatwić i pomóc zrozumieć niektóre aspekty zachowań naszych Panów. Lew-Starowicz dokonuje klasyfikacji większości mężczyzn, przypisując ich do konkretnych typów. Klasyfikacja ta była dla mnie nowością, nie słyszałam bowiem dotąd o syndromie Piotrusia Pana, czy Pieszczocha. Książka zmieniła w znaczącym stopniu mój sposób postrzegania płci przeciwnej, otworzyła oczy na moje złe reakcje, ale również na złe zachowania drugiej ze stron, które do tej pory lekceważyłam, bądź uważałam  za niegroźne. Lektura warta uwagi, szczególnie dla Pań, które nie potrafią dogadać się ze swoim mężczyzną, a także dla par, które nie umieją ze sobą rozmawiać o problemach. Po przeczytaniu możecie całkiem  inaczej spojrzeć na niektóre sprawy. Autor w ciekawy, żartobliwy sposób porusza m.in. takie tematy jak: kryzys wieku średniego, fantazje przeciętnego mężczyzny, przyczyny problemów seksualnych par z wieloletnim stażem , oziębłość w łóżku, udawanie orgazmów i wiele wiele innych. Zachęcam do zapoznania się z lekturą!
Moja ocena 7/10.

2. Kamyk – Joanna Jodełka

Druga pozycja autorki, którą miałam przyjemność przeczytać. Początkowo książka nie zapowiadała się ciekawie, wręcz męczyłam się czytając pierwszych 30 stron. Jednak później akcja rozkręca się i wciąga na tyle, że prawie całą zdążyłam przeczytać w 2 dni. Może dwa zdania o fabule. Główny bohater – kawaler, któremu daleko do stabilizacji, w wyniku bardzo niesprzyjających okoliczności wplątuje się w dziwną sytuację. Musi sprawować opiekę nad córką kobiety, z którą połączył go jednorazowy seks i którą ktoś z jakiegoś powodu chciał zabić. Co gorsza, jego podopieczna jest niewidoma i na domiar złego bardzo pyskata i krnąbrna. Czy zatwardziały bezdzietny kawaler zdoła temu zadaniu podołać? Czy jest szansa, że Kamila, czyli tytułowy Kamyk nawiąże normalny kontakt z obcym mężczyzną, który jest z nią pod nieobecność mamy? Tym bardziej, że próba zabójstwa matki dziewczynki dalej nie jest sprawą zamkniętą, a klucz do odnalezienia sprawcy leży w rękach niewidomej Kamilii, która pomimo swego kalectwa, została obdarzona innym darem – niezwykłym wręcz węchem. Książka naprawdę wciąga – jest śmieszna, momentami wzruszająca, stale trzyma w napięciu. Czytając ją na zmianę albo śmiałam się w głos, albo płakałam. A dawno tak mi się nie zdarzyło. Polecam sprawdzić tę pozycję!
Moja ocena - 8/10


3. Ciernista róża – Charlotte Link

Druga, przeczytana przeze mnie pozycja autorstwa wyżej wspomnianej pisarki. I po raz kolejny nie zawiodłam się. Jak zawsze miałam lekki problem z rozkręceniem się, ale to u mnie normalne. Jednak w momencie kiedy akcja ruszyła, ja nie mogłam oderwać się od czytania.


O czym jest książka? Opowiada historię życia pewnej staruszki, Beatrice, mieszkanki wysp normandzkich. Co ciekawe okres młodości kobiety przypadał na lata II wojny światowej, która również dotknęła te Wyspy. Beatrice jako mała dziewczynka została pozbawiona kontaktu z rodzicami i swój dom musiała dzielić z rodziną niemiecką – nieprzewidywalnym pułkownikiem, wiernie oddanym Hitlerowi i z jego żoną – młodziutką, ale zrzędliwą, wymagającą wiele uwagi – Helene. Młodość dziewczynki była ciężka, co również rozwinęło w niej niesamowity hart ducha, który w późniejszych latach pomagał jej przebrnąć przez najcięższe okresy jej życia. Po drodze przytrafia się Beatrice dodatkowo miłość – miłość życia, do ukrywającego się przed okupantami Francuza. Trudna miłość, tym bardziej, że zakończona dość smutno. Beatrice po latach opowiada swoją historię młodej kobiecie, która przylatuje na wyspy, aby uciec od męża i próbuje uporządkować jakoś swoje życie. Historia Beatrice przeplata się w książce z wydarzeniami bieżącymi, czyli problemami staruszki z synem alkoholikiem, od lat zakochanym w młodszej o 20 lat Mai – która prowadzi rozwiązły tryb życia i nie chce ulec namowom mężczyzny na wspólne stabilne życie. Rozwinięty jest również wątek wspólnego życia Beatrice i znienawidzonej przez nią Helene, która zdaniem kobiety w dużej mierze zniszczyła jej życie. Oczywiście jak przystało na książki Charlotte, nie mogło obyć się bez wątku kryminalnego. Jest on delikatnie zaznaczony w całej fabule, ale skutecznie trzyma w napięciu do ostatniej strony! Polecam!
Moja ocena - 8/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz